کد لودینگ وبلاگ

کد های تغییر شکل عکس ها

کداهنگ برای وبلاگ

ابزار وبلاگ

ورود این دعا به آسمان ممنوع است!

ورود این دعا به آسمان ممنوع است!

هر دعايى ، تا در آن بر محمّد و آل محمّد (ص)، صلوات فرستاده نشود، از [ورود به] آسمان ممنوع است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از قدس آنلاین: دانستن راه هایی که اجابت دعا را سرعت و حتمیت ببخشد همیشه برای ما جای سوال داشته است، از این رو، آموزه های دینی روایی ما بسیاری از این راه ها را توصیه و ترسیم کرده اند.

پيامبر خدا(ص) می فرمایند: «دعايى كه با بسم اللّه الرحمن الرحيم آغاز گردد، رد نمى شود.»
امام على(ع) در این باره فرموده اند: «هر دعايى ، تا در آن بر محمّد و آل محمّد (ص)، صلوات فرستاده نشود، از [ورود به] آسمان ممنوع است.»

امام صادق(ع) نیز می فرمایند:«دعا پيوسته در حجاب است تا آن گاه كه بر محمّد و بر خاندان محمّد(ص) صلوات فرستاده شود.»

امام کاظم(ع) می فرمایند: «هر گاه خواستى از خداوند حاجتى طلب كنى، بگو: خدايا! به حقّ محمّد و على از تو مسئلت مى كنم؛ زيرا آن دو را نزد تو منزلتى است.»

تضرع و اظهار عجز نیز در پذیرش و اجابت دعا بسیار موثر است، خداوند متعال به موسى(ع) وحى فرمود كه: «اى موسى! هر گاه مرا مى خوانى، ترسان و هراسان و بيمناك باش و چهره بر خاك بگذار و با اعضاى شريف بدنت در برابرم سجده كن و در پيشگاه من با خوارى و فروتنى بِايست و هر گاه با من راز و نياز مى كنى، با دلى هراسان و ترسان، راز و نياز كن.»

امام صادق(ع) می فرمایند: «مردى وارد مسجد شد و دو ركعت نماز خواند و سپس از خداوند عزّ و جلّ درخواست كرد. رسول خدا(ص) فرمودند: «اين بنده از پروردگارش زود خواهش كرد. مرد ديگرى آمد و دو ركعت نماز خواند و سپس خداوند عزّ و جلّ را ثنا گفت و بر پيامبر(ص) و خاندانش درود فرستاد. در اين هنگام رسول خدا(ص) [به او] فرمود: «[اكنون] بخواه ، كه به تو داده مى شود.»

توجه به دیگران به وقت دعا نیز در اجابت آن اهمیت بسیار دارد؛ پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «هر گاه يك نفر دعا مى كند، براى همه دعا كند؛ زيرا اين دعا به اجابت نزديكتر است. كسى كه پيش از دعا كردن براى خود براى چهل نفر از برادرانش دعا كند، آن دعا در حقّ آنان و در حقّ خودش مستجاب شود.»


پی نوشت ها:
بحارالانوار
مکارم الاخلاق
میزان الحکمه



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امین
تاریخ : شنبه 6 دی 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: